Mothers Rule

Written by on in Kolkata, Mumbai with 0 Comments

Namaste, Music Lovers,

Each of us has a mother or we wouldn’t be here. So thanks to the annual celebration which in the modern era may have originated in Europe and was later commercialized in the United States but surely has a much older eastern origin, what we call Mother’s Day was expanded globally by those businesses selling greeting cards and flowers as gifts in the last century.

At least we have found a way to honor the mothers in our lives (even if in some cases the only mothers some people have known were in a church/temple or orphanage).

I won’t go on and on here about my dear mother, but I do want her to know that I love and appreciate her so much for everything she’s done (and she still does so much to keep me on track and healthy)! Where would any of us be without motherly love and kindness? I dare say we couldn’t survive! I’m blessed to know her and remain in my mother’s good graces.

She is my champion and I’m hers (and my father and I have a similar arrangement). At the foundation of every culture is the family. We in India are clearly more aware of this than many other countries seem to be.

So while I won’t get all gushy over how I feel about her here, she knows that I love my Mamaji, and I just want to share more of that good energy with the planet—or “Pachamama” as many ancients called Mother Earth.

While I’m not the most eager one to see myself bringing a large brood into overpopulated Earth, I remain in genuine appreciation and hope to celebrate motherhood for the rest of my days, whether they’re official government holidays or not (and yes, I realise that if Mom deserves a special day, so does Dad, whom I also adore).

God bless you and thank you so much, Ma! I can never repay all you’ve done for me. But I’ll try to at least remain aware of and to honor your love with mine.

To all of our wonderful fans, mothers, fathers and children alike, I hope that you have a chance to be with your loved ones on a regular basis. I know that for me, the many ways my mother has made me feel loved has been incomparable in terms of growing my own self-esteem and my ability to care for others like she does. While her example isn’t easy to emulate, I will try!

I hope that if you, dear Music Lover can do something nice for a mother, you will, and that all of you will respect and celebrate the mothers among us now and forever. We welcome your stories about heroic (or even so-called “normal” loving) mothers. Maybe next year, we can amp up the party a bit. If the moms (who pretty much rule the world) approve, lol!

Namaste,

AM


নমস্কার, সঙ্গীত প্রেমীদের,

আমাদের প্রতিটি একটি মা আছে বা আমরা এখানে হবে না। তাই বার্ষিক উদযাপন যা আধুনিক যুগে ইউরোপে উৎপন্ন হতে পারে এবং পরে মার্কিন যুক্তরাষ্ট্রে বাণিজ্যিকীকরণ করা হয়েছিল কিন্তু নিশ্চয়ই পুরনো পূর্বের মূল, আমরা যা বলছি তা মাতৃদিবসকে বিশ্বব্যাপী বিস্তৃতভাবে প্রচারিত হয় যার মাধ্যমে গ্রীক কার্ড ও ফুল বিক্রি হয় গত শতাব্দীতে উপহার.

অন্তত আমরা আমাদের জীবনে মায়েদের সম্মান করার উপায় খুঁজে পেয়েছি (এমনকি কিছু কিছু ক্ষেত্রে যদি কিছু কিছু লোক জানত যে কিছু মন্ডলী / মন্দির বা অনাথ থাকে)।

আমি আমার প্রিয় মা সম্পর্কে এবং এখানে যান না, কিন্তু আমি তাকে ভালোবাসি এবং তার সবকিছুর জন্য তার এত প্রশংসা করি (এবং তিনি এখনও ট্র্যাক এবং সুস্থ আমাকে রাখা এত কাজ করে) জানি না! আমাদের কোন মাতৃত্ব প্রেম এবং উদারতা ছাড়া হবে কোথায়? আমি বলতে পারি আমরা বেঁচে থাকতে পারিনি! আমি তাকে জানার জন্য আশীর্বাদ পেয়েছি এবং আমার মায়ের ভাল মহিমাগুলির মধ্যে রয়েছি।

তিনি আমার চ্যাম্পিয়ন এবং আমি তার (এবং আমার বাবা এবং আমি একটি অনুরূপ বিন্যাস আছে)। প্রতিটি সংস্কৃতির ভিত্তি হচ্ছে পরিবার। অন্যান্য দেশের তুলনায় ভারতে আমরা স্পষ্টভাবে আরও সচেতন।

তাই যখন আমি এখানে তার সম্পর্কে কেমন অনুভব করি সে সম্পর্কে আমি সব সময় গর্ব করি না, সে জানে যে আমি আমার মমজিকে ভালোবাসি এবং আমি এই গ্রহের সাথে সেই ভালো শক্তি ভাগ করে নিতে চাই- বা “পচামমা” হিসাবে অনেক প্রাচীন মাতৃভূমি নামে পরিচিত ।

যদিও আমি সবচেয়ে বেশি আগ্রহী নই যে নিজেকে অত্যধিক জনসংখ্যার পৃথিবীতে একটি বড় বর্ষণ আনতে দেখছি, আমি প্রকৃত অনুগ্রহে থাকি এবং আমার বাকি দিনগুলোতে মাতৃত্বকে উদযাপন করার আশা করি, তা সরকারি সরকারি ছুটি হোক বা না হোক (এবং হ্যাঁ, আমি উপলব্ধি করি যে যদি মম একটি বিশেষ দিন দাবী করে, তাই বাবা, যাদের কাছে আমিও উপাসনা করি)।

ঈশ্বর আপনাকে আশীর্বাদ করুন এবং আপনাকে অনেক ধন্যবাদ, মা! আমি আমার জন্য আপনি কি সব পরিশোধ না করতে পারেন কিন্তু আমি অন্তত অন্তত সচেতন থাকব এবং আমার সাথে আপনার প্রেমকে সম্মান করব।

আমাদের সমস্ত চমৎকার অনুরাগী, মায়েরা, পিতামাতা এবং সন্তানদের একইভাবে, আমি আশা করি আপনার নিয়মিত ভিত্তিতে আপনার প্রিয়জনের সাথে থাকার সুযোগ রয়েছে। আমি জানি যে আমার জন্য, আমার মা আমাকে অনেক ভালোবাসার অনুভূতি দিয়েছেন এমন অনেক উপায়ে আমার নিজের আত্মসম্মান বৃদ্ধি এবং আমার মত অন্যের যত্ন নেওয়ার ক্ষমতা আমার কাছে অপূরণীয়। যদিও তার উদাহরণ অনুকরণ করা সহজ নয়, আমি চেষ্টা করব!

আমি আশা করি যদি আপনি প্রিয় সঙ্গীত প্রেমিকা একটি মায়ের জন্য কিছু চমৎকার করতে পারেন, আপনি, এবং যে আপনি সব সম্মান এবং এখন আমাদের মধ্যে মায়ের এবং চিরতরে সম্মানিত হবে। আমরা বীরত্বপূর্ণ (বা এমনকি তথাকথিত “স্বাভাবিক” প্রেমময়) মায়ের কথা আপনার স্বাগত জানাই হয়তো পরবর্তী বছর, আমরা পার্টি আপ একটি বিট আপ করতে পারেন। যদি মায়ের (বিশ্বের বেশিরভাগ শাসনকর্তা) অনুমোদন করে, lol! ◀ Anyone know a good Bengali Xlation 4 lol? How about হাস্যময়?

নমস্তে,

পূর্বাহ্ণ

Subscribe

If you liked this article, its feed subscription icon is below.

Subscribe via RSS Feed

Leave a Reply

Top